Stawiam na współpracę wewnątrz organizacji – wierzę, że tylko spójność biznesu, marki i zachowań zespołu buduje prawdziwą wartość zarówno w krótkim, jak i w długim okresie. 


audyt > optymalizacja > implementacja skutecznych działań marketingowych online & offline > rozwój marki

> wzrost sprzedaży

audyt marki w celu optymalizacji działań


Pracę rozpoczynam od oceny obecnej sytuacji marki na rynku w celu weryfikacji pozycjonowania, strategii marketingowej i realizacji założonych celów.

W ramach procesu przeprowadzane są analizy: rynkowa/konkurencyjna, produktowa, komunikacyjna, oraz konsumencka, a także analizy SWOT / 4P i weryfikacja dostępnych danych wewnętrznych, rynkowych i badań. Głównym celem tego etapu jest:

a) zewnętrzne spojrzenie na dane oraz wiedzę, którą na tę chwilę dysponuje marka

b) uzupełnienie wiedzy pod względem rozpoznania rynku, trendów i konkurencji

c) opracowanie wstępnych hipotez dot. głównych barier wzrostu.

strategic brand planning


Kolejnym etapem jest wypracowanie założeń strategicznych dla marki, schematu pozycjonowania i lista wytycznych do wdrożenia (produkt, sprzedaż, marka & komunikacja):

a) określenie: goals | strategic tasks | KPIs

b) założenia polityki cenowej i dystrybucji

c) określenie TG

d) strategia komunikacji

e) selekcja kluczowych mediów i ich roli

f) roczny plan marketingowy & activation calendar

Na koniec optymalizacja budżetu marketingowego i zdefiniowanie marketing mix.

digital, e-commerce & social media


Przeprowadzanie audytu marki w kanale digital ma na celu weryfikację czy działania marki są spójne we wszystkich kanałach komunikacji i w jaki sposób skutecznie budować synergię pomiędzy kanałami. Wykorzystanie narzędzi analitycznych i social listening pozwala na ocenę w jaki sposób widzą nas konsumenci i jakie wyniki osiągamy na tle konkurencji.

Wzrost sprzedaży w kanale e-commerce można osiągnąć dzięki dokładnej analizie prowadzonych działań, barier i driverów sprzedaży – w ciągu roku w Pandora Jewelry CEE osiągnąłem 300% wzrost sprzedaży w kanale e-commerce.

Ważne jest również opracowanie strategii komunikacji w kanałach social media i ustalenie zasad współpracy z agencjami social media i influencerami.

strategia mediowa & planowanie mediów


Pracując dla marki Biedronka przez ponad 5 lat zarządzałem jej wielomilionowym budżetem mediowym i kampaniami ATL dlatego wiem jak ważne jest zdefiniowanie odpowiedniej strategii mediowej i jej skuteczna realizacja. Po zmianie założeń strategii komunikacyjnych dla Pandora Jewelry CEE traffic do salonów urósł dwucyfrowo.

Ważny jest dobór odpowiedniego partnera jakim jest dom mediowy, a następnie analiza trendów, target audience, kanałów etc. definiowanie media mix & efektywne planowanie kampanii i budżetów mediowych.

zarządzanie kampaniami marketingowymi 360


Planowanie i egzekucja zintegrowanych kampanii 360(ATL, BTL, DIGITAL, SOCIAL) to podstawa działań marketingowych wielu największych graczy na rynku.

Pracując dla marki Biedronka zrealizowałem ponad 50 reklam telewizyjnych, z budżetami nawet do 2 mln PLN. Mam doświadczenie we współpracy z agencjami reklamowymi i w zarządzaniu całym procesem produkcji po stronie marki (briefing, produkcja, post-produkcja & on air). Dzięki dobrze zaplanowanym działaniom 360 w ciągu jednego roku LECH Free z marki Top 3 stał się No. 1 w segmencie piw bezalkoholowych.

trade marketing & aktywacje konsumenckie


Przeprowadzanie audytu w kanale Brick&Mortar to pierwszy krok do poprawy trafficu i sprzedaży produktów marki.

Oczywiście dobór najbardziej efektywnych działań zależy od tego, czy Twoja firma jest Retailerem czy FMCG.

Mam doświadczenie w projektowaniu i implementacji aktywacji konsumenckich, przygotowaniu specjalnych projektów marketingowych & aktywacji shopper’owych zarówno offline jak i online dla obu tych kategorii.

zarządzanie zespołem


Mam 10+ lat doświadczenia w zarządzaniu zespołami marketingu (nawet do 20+ współpracowników), prowadzeniu rekrutacji i tworzeniu ścieżek rozwoju kariery członków zespołu.

Kierowałem również dużymi zespołami cross-funkcyjnymi w ramach realizowanych aktywacji konsumenckich (np. loteria Biedronki).

warsztaty, szkolenia & prezentacje


W Portugalii pracowałem przed kamerą jako prezenter TV, a także jako reporter, lektor i producent w Corporate TV. Mój program był transmitowany do 6 krajów na całym świecie.

Prowadzę szkolenia, a także doradztwo w zakresie marketingu, strategii, mediów, a także przygotowania i prowadzenia prezentacji.